donderdag 4 november 2010

5x 1000 meter


Puma Complete Eutopia

Brooks Adrenaline GTS 10

Ik ben de trotse bezitter van 2 spiksplinter nieuwe loopschoen, welke hopelijk een verlichting van mijn achillespeesblessure zal gaan zorgen.
Ten eerste, daar ze weer een optimaal gevoel aan mijn voeten zullen geven. (ben een uur in de zaak geweest, en heb vele schoenen aangepast en uitgeprobeerd). Ten tweede, zal na 20 november de snelheid worden teruggeschroefd, naar een omvangstrainingvriendelijke snelheid(LSD,D1,D2). Op het moment train ik 1 keer wekelijks op 90%, waar de hiel niet tot rust kan komen. De klachten verslechteren zich niet, maar een echte verbetering valt daardoor ook niet te bespeuren.

Gistermiddag stond 5x 1000 meter op het program.
Een heerlijk gevoel zo met mijn nieuwe brooks. Doordat het vanaf kwart over vijf al snel donker werd, kon ik niet meer volop van het daglicht genieten en zodoende ook niet echt meer voluit gaan.
Ik was na afloop wel tevreden over de training, met een goed gevoel in de benen.

Serie van: 4:36 4:30 4:35 4:34 4:36 min
HFgem: 137 144 145 146 148 bpm

Eigenlijk staat voor het weekend een testloop over 10 km op het program (45-47 min), maar ik zal het vanwege mijn blessure het wat rustiger aan doen (49-50 min), zodat ik 2 weken later tijdens de Erftlauf voluit kan gaan. In het beginsel voor een tijd ergens onder de 01:14 uur (1:11 zou heel mooi zijn).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten