woensdag 11 augustus 2010

Een blik terug/vooruit

De afgelopen 3 1/2 jaar is er looptechnisch veel met me gebeurd. Het hele lichaam heeft als het ware een nieuw jasje gekregen.
Botten, spieren, pezen, bloedvaten, organen, en waarschijnlijk nog veel meer, hebben zich aangepast aan een lichaam dat meer beweegt.
Het loopplezier heeft daar profijt van, want het lopen is meer een spel geworden waarmee je plezier beleeft.
Het luisteren naar je lichaam is daarbij van groot belang. Weten waar je grenzen liggen is het devies.
Slechts 1 keer heb ik getwijfelt of een training wel goed voor me was.
Dat was in de voorbereiding op de marathon, waar ik 33 kilometer wel erg ver vond, en waar me na afloop ook alles pijn deed.
De marathon zelf was, hoewel deze ook wel pijn deed, een vermaak von de bovenste klasse. Hierdoor werd elk pijntje snel teniet gedaan.
Nu weet ik, dat de voorbereiding op de marathon en de marathon zelf, me tot een nieuw soort loper heeft gemaakt.
Ik voel dat het steeds beter gaat en dat ik ook steeds sneller kan. Dit gaat wel zeer geleidelijk.
De voorbereiding op het moment voor de Kö-Lauf in Düsseldorf (5 sept) gaat met zoveel plezier, dat ik al weer naar de volgende training smacht.
Ik denk verder........
November Erft-Lauf........ 2011........

Ik voel, dat op de 10 kilometer de 45 minuten grens binnen handbereik ligt. Deze hoop ik in 2011 te pakken. Op de halve marathon onder de 01:45 uur en op de hele onder de 4 uur.

Dit jaar probeer ik 5 september (10 km) en 20 november (15 km) scherp aan de start te staan en zodoende te gaan pieken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten