vrijdag 14 mei 2010

Herstelweken

Na de marathon had ik 2-3 dagen last van spierpijn. Vooral op de maandag ging traplopen nog met pijn gepaard. Woensdag (3 dagen na de marathon), was de spierpijn dusdanig verdwenen, dat ik een hersteltraining (H) van 12 km kon houden. In het begin nog wel een stijf gevoel in de benen, maar in het tweede gedeelte ging het een stuk soepeler. De vrijdag een rustige duurloop van 10 km gehouden. Ik voel, dat ik sterker uit de marathon ben gekomen en dat het herstel zeer voorspedig gaat. Op de zondag (duurloop 10,5 km D1) wordt dit nog eens benadrukt. Ik ben klaarblijkelijk niet al te diep gegaan tijdens de marathon. Vandaar dit vlot hestel.
Dit komt mij goed uit, omdat ik over ruim 3 weken, met een wedstrijd over 5 km ga mee doen.
Nu heb ik, 9 dagen na de marathon, gewaagd een vlotte 5000 meter(D2) gelopen. Ook deze ging soepel. De laatste 1000 meter (D3) liep ik zelfs nog een 04:37 min.
De rustige training, de donderdag erop (gisteren), nog eens een rustige duurloop van 10,5 km gehouden. Van de belasting van de 5000 meter, 2 dagen ervoor, was niks meer te bespeuren.
Nu heb ik besloten, 2 weken na de marathon, op zaterdag of zondag, voor het eerst weer een lange rustige duurloop (LSD), te gaan houden.
De 3 daarop volgende weken ga ik weer volgens schema trainen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten