vrijdag 25 september 2015

25 september 2015

Het loopjaar 2015 ontwikkelt zich naar een langzame opbouw van meer konditie. Lange tijd was ik bang voluit te gaan lopen, met de angst dat de oude blessures zich weer kwamen melden.
In de maand september kreeg ik nieuwe inspiratie, door de kombinatie:
- aanschaf smartphone en
- het gebruik van de app "STRAVA".
 Mijn oude hartslagmeter had nog geen gps en door STRAVA kon ik plotseling ook met gps lopen. Zo leek het me wel leuk weer eens een paar langere afstanden na 3 jaar weer eens uit de "motteballen" te halen. Eerst 13 km (13 sept) aan één stuk en  10 dagen later, na de aanschaf van een gps- hartslagmeter, 18 km aan één stuk.
Deze grensverleggende afstand zal me weer een stuk naar voren brengen, en ik hoop de lange afstand weer regelmatig te kunnen lopen. (veel tijd om na te denken, ideeen op te doen en van de natuur te genieten)
Het was eigenlijk een afstand van 20 km, met 1 km inlopen en 1 km uitlopen.
Wel voelde ik na 14 km, dat de puf er uit was. Na een kleine drinkpauze aan een openbare kraan, kon ik de laatste kilometers met enige moeite voltooien.

Ik heb nu besloten tot zondag te regenereren en een herstelloopje (van 10 km) te houden.

Mijn nieuwe hartslagmeter is nu mijn 3e generatie. De eerste aanschaf was in juni 1987 , de POLAR sporttester. In 1992 heb ik daar afstand van gedaan. De tweede aanschaf was in januari 2008, de POLAR RS400. Een hartslagmeter met een afstandsmeter aan de schoen.
Nu, 7 jaar later, heb ik mijn eerste gps-hartslagmeter; de POLAR M400. In verhouding met de eerste twee POLAR sporthorloges, was deze echt een koopje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten